Фејсбук страна

субота, 13. новембар 2010.

Умрежавање и коалиције за ЗАУСТАВЉАЊЕ ПРОДАЈЕ ТЕЛЕКОМА

Рад са другим људима изван ваше организације представља важну технику заговарања друштвених тема. Да бисте подигли свест јавности о вашем раду потребно је имати присталице које схватају схватају ваше ставове, гледишта, идеје и ваше настојање да унесете позитивне промене.
Постоје многи начини да радите заједно са другима током вашег рада на заговарању друштвених тема, али се у суштини могу разликовати два начина сарадње:
умрежавање и
рад у коалицији.
УМРЕЖАВАЊЕ вам омогућава да развијете мрежу контаката и савезника који вам неформално могу помоћи у вашем раду. Добри контакти могу подићи кредибилитет идеји за коју се залажете. Ови контакти могу бити друге организације ангажоване на сличној врсти посла, новинари, академски грађани, кључне особе за област на којој радите, људи укључени у формирање политика и ставова, итд.
Мрежу чине појединци или групе удружени у тек овлаш структурирану групу. Мрежа контаката такође вам обезбеђује сталан проток информација о новим дешавањима што вам може уштедети драгоцено време и средства у фази истраживања. Савезници могу имати више знања од вас и упозорити вас на предстојеће повољне околности за вршење утицаја. Наравно, пратећи рад других организација избећи ћете и непотребно дуплирање задатака. Многе контакте створићете природно током свакодневних активности. Ипак, потребно је креирати и стратегију којом ћете стећи симпатије појединаца или група за које вјерујете да могу бити од виталног значаја.
Приликом развијања контаката треба имати на уму двије кључне ствари: .
  • Људи морају имати разлог за размењивање информација с вама. Покушајте их уверити у важност онога што радите и да би они то требали неизоставно подржати.
  • Не заборавите  да помажете вашим контактима и савезницима на исти начин као што очекујете да они помогну вама. Затим можете очекивати да и они вама узврате услугу.
КОАЛИЦИЈА је савез више организација и/или појединаца који/е имају исти циљ и удружују своје снаге да би заједничким утицајем решили одређени проблем. Унутар коалиција свака организација/појединац задржавају аутономију деловања.
Коалиције нису, нити се могу посматрати као романтични парови, оне су више бракови склопљени ради заједничког интереса.
ЗАШТО СУ КОАЛИЦИЈЕ ЗНАЧАЈНЕ?
  • БРОЈНОСТ: Сваки је пројект утолико значајнији што је више људи у њега укључено.
  • РАЗНОВРСНОСТ УЧЕСНИКА КОАЛИЦИЈЕ: Коалиција је много успешнија када окупи групе које иначе немају исто подручје деловања и интереса (религијске, еколошке, феминистичке, синдикате, незапошљене).
  • РАЗМЕНА ЗНАЊА И ВЕШТИНА: Различите групе имају разнолике таленте, знања, вештине. Заједно могу учинити пуно ствари.
Коалиције могу драматично повећати учинак вашег рада на заговарању. Оне омогућавају да креирате заједничка средства за акције и користите различите тактике заговарања. Коалиције такођер показују вашим циљним групама да је за ваше теме заинтересован шири сегмент друштва, те на тај начин дају тежину вашем предмету рада.
КАКО ЋЕ КОАЛИЦИЈА БИТИ УСПЕШНИЈА?
Коалиције ће радити успешније ако избегавате претерану формализацију унутрашње структуре. Поштујте правила и процедуре које постоје унутар коалиције. Одлуке доносите као група и равномерно делегирајте одговорности. Стално размењујте информације.
ШТА ЈЕ ЛОША СТРАНА КОАЛИЦИЈА?
Коалиције могу значити велики утрошак времена. Њима је потребно управљати и испуњавати захтеве њиховог одржавања, као што су вођење записника, организација састанака и одржавање контаката са свим чановима. Најспособније или најгласније групе могу доминирати коалицијама. Треба постићи компромис и усагласити различите ставове. Не смеју се губити из вида циљеви коалиције јер постоји опасност да коалиције с временом саме себи постану циљ. Треба омогућити да чланови коалиције раде на задацима који воде ка постављању циљева коалиције.

ЗАУСТАВИМО ПРОДАЈУ ТЕЛЕКОМА

Нема коментара: